روانشناسی و بهبود مشتری مداری
مسلما مشتری ما هرکس که باشد، انسان و یا مجموعه ای از انسان هاست که ما برای برقراری ارتباط با او بهتر است از اصول روانشناسی اجتماعی آگاهی داشته باشیم
امروزه همه ی ما با کلمه مشتری مداری آشنایی داریم.رضایت مندی مشتری، وفادار كردن مشتری، جذب و نگهداری مشتری، شناخت و جذب و حفظ مشتری، جلب اطمینان مشتری احترام و نگهداری مشتری به عبارت دیگرمشتری مداری عبارت است از تلقی مشتری از برآورده شدن خواستهها و انتظارات او (سنجش این كه مشتری چه مقدار احساس برآورده شدن انتظارات خود، را دارد میزان تلقی مشتری از انتظارات خود رضایت مشتری؛ میزان تلقی مشتری از میزانی كه خواستههای او برآورده شده است. بر عکس نارضایتی مشتری یعنی: میزان تلقی مشتری از میزانی كه خواستههای او برآورده نشده است. بنابراین بدون شک امروزه یکی از راههای افزایش بالا بردن رضایتمندی مشتریان آگاهی از سطح روانشناختی و تیپ شخصیتی آنهاست...